tisdag 17 januari 2012

London shopping

Fina Catarina gav mig en idé om att tipsa lite om de affärer jag vill besöka i London (även som jag redan besökt & gillat) så jag har i två dagar fixat lite med det & nu får ni ta del av det!
(Butiker på Oxford Street)
Primark
499-517 Oxford Street, Mayfair, London W1K 7BA
Galet billiga kläder & accessoarer, lägger man lite tid på det & letar så kan man hitta mycket fint till en liten peng, basplagg för en tia.
Helt klart värt ett besök!

Miss Selfridge
216 Oxford Street, Marylebone, London, W1S 1LA
Var inte inne där sist men har kollat in deras hemsida & hittat rätt mycket snygga kläder till överkomliga priser!

TopShop216 Oxford Street, Marylebone, London, W1S 1LA
Topshop på Oxford Street är sjukt stort, tror inte jag hann gå genom alla våningarna på de väldigt många minuterna jag spenderade där inne.
Värt att gå in där bara för att se hur stort det är!


Urban Outfitters
200 Oxford Street, Marylebone, London, W1D 1NU
Finns inte en enda anledning till att inte gå in på Urban Outfitters, kvittar var i världen man är!

American Apparell
142-144 Oxford Street, Marylebone, London W1D 1LZ

Fina basplagg i alla möjliga färger. Antar att ni som någon gång shoppat i Stockholm har varit där inne. Jag brukar inte handla där men det finns mycket finfina saker.

New Look
500 Oxford Street, Marylebone, London W1C 1LH

Hittade inte direkt något när jag var där. Men har efter det hittat en del på deras hemsida, så åker man dit nu är det helt klart värt att gå in där, bra priser har de också!

Bershka
221 Oxford Street, Marylebone, London w1D 2LJ
Bra priser, helt okej kläder. Går man runt där ett tag hittar man iallafall ett par plagg värda att ta med sig hem!


Pull & Bear
315 Oxford Street, Mayfair, London W1C 2HS

Blev precis tipsad om denna butik av en kompis.
Precis sådant jag gillar, otroligt fint & hyfsat överkomliga priser.
Ni borde kolla in deras hemsida & besöka butiken på Oxford Street eller i Westfield!

(Secondhand butiker)
Beyond Retro
112 Cheshire Street, Shoreditch, London E2

Antar att de flesta redan vet vad Beyond Retro är? En välsorterad secondhand affär, antagligen en av de bästa. Pågrund av den underbart perfekta sorteringen är det inte den billigaste secondhand butiken man kan hitta, men det kan nästan vara värt de extra tiorna!
Var inte där i London, men antar att det är en av de bästa Beyond Retro butikerna som finns!
En självklarhet att besöka, speciellt om man som mig inte direkt har en butik så nära.

Absolute Vintage
15 Hanbury Street, Spitalfields, London E1

Har inte själv varit där men har hört från många håll att det är en bra & välsorterad secondhand som man måste besöka. Lika bra att tro på ryktena & göra det!

The East End Thrift Store
Unit 1A, Watermans Building, Assembly Passage, Whitechapel, London E1

Har inte varit där & inte hört om det, men bara genom att se bilderna på  deras hemsida drar jag slutsatsen att det är välsorterat, färgglatt & antagligen väldigt bra.
Dit vill jag väldigt gärna!

Radio Days Vintage
87 Lower Marsh, Waterloo SE1 7AB

Enligt bedömning av deras hemsida så ser butiken jättemysig ut, har man tid över är det nästan värt att åka dit & gå in där bara för det.

Wow Retro
10-14 Mercer Street, Covent Garden WC2H 9QA

Även denna butik enbart dömd efter hemsidan. Jag vill dit. S
er ut att vara välsorterat med fina jackor, kavajer & liknande!

(Övriga butiker)
Mrs Jones
49 Hackney Road, E2 7NX

Har inte varit där men enligt deras blogg är där massa galna & intressanta kläder som jag vill peta på.
Vet inget om priserna där, men antar att det inte är jättebilligt!

Drop Dead
8 Kingly Street, London, 
W1 B5PQ
Drop Deads hyfsat nya flagship store i London, som tyvärr inte låg där när jag var i London sist.
Många gillar inte Drop Dead då de först ser kläderna, men det finns mycket otroligt snygga kläder där om man bortser från alla överdrivna tryck & färger.
Lite saftiga priser, men jag hade helt klart offrat lite pengar för en riktigt snygg tröja därifrån & de tröjor jag har från Drop Dead är av riktigt bra kvalité!



Camden Market
Man åker till Camden Town.
Har inte själv varit där då jag inte hade något medhåll när jag ville dit, men jag har från säkra källor hört att det är värt att besöka & att det finns galet mycket grejer.
Dit ska jag & spendera en hel dag när jag åker till London!


Adresserna verkar kanske lite krångliga, men letar man upp dom på en London karta & ringar in så hittar man stationerna som är närmst & det blir väldigt lätt att hitta!

Självklart finns det många andra butiker som är besöksvärda men så hade antagligen listan spårat ur totalt...
Sen är det ju mysigt att gå in på lite smågator runt omkring och hitta okända butiker med udda & unika saker!

Hoppas ni gillade detta, har lagt ett par timmar på det kan man väl säga!

3 kommentarer:

  1. sv. ja vem vill inte ha det :c men shortsen var verkligen lite overkill.. typ 1200 kr eller vad fan det nu stod på prislappen ;o haha!

    & hey vilken nice inlägg du har kämpat med här ovan! *gillar på bloglovin* :D :*

    SvaraRadera
  2. Taack för tipsen moistois, ska själv till London i April ;)
    / Suss los Stockholmos

    SvaraRadera
  3. sv. det vore inte dumt! & yes, love them; http://dailydoseofimagery.blogg.se/2011/october/new-in.html

    SvaraRadera